Cómo citar
Ruggeri, A. A. S. (2022). EL USO DEL MEME EN LAS ELECCIONES DEL 4-M: ESTUDIO DE LAS ESTRATEGIAS ARGUMENTATIVAS Y DE PROYECCIÓN DE IMAGEN DE ISABEL AYUSO COMO CANDIDATA Y ALCALDESA DE MADRID. Cultura Latinoamericana, 35(1), 230–264. Recuperado a partir de https://editorial.ucatolica.edu.co/index.php/RevClat/article/view/4730
Licencia
Creative Commons License

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.

Al enviar los artículos para su evaluación, los autores aceptan que transfieren los derechos de publicación a Cultura Latinoamericana. Revista de Estudios Interculturales para su publicación en cualquier medio. Con el fin de aumentar su visibilidad, los documentos se envían a bases de datos y sistemas de indización, así mismo pueden ser consultados en la página web de la Revista

Resumen

The present paper aims to delve deeper into the representation of women
in public domains on 3.0 platforms. Specifically, emphasis will be placed
on the multimodal discursive analysis in the pre-vote and post-election
phase of Isabel Ayuso’s candidacy in the 4-M elections through the analysis of political memes. Among the strategies used by both politicians and
users of social networks, the meme is characterized as the most powerful instrument when it comes to producing a message. At the same time
is also a genre through which the political adversary is represented by
means of communication rules that eradicate what is known as ‘pop communication’. In this context, we ask ourselves what is the representation
of women in political domains in memes, what are the strategies used to
represent their figure and if they undergo any change between the electoral campaign and post-electoral phases.

Palabras clave:

##submission.citations.for##

Sistema OJS 3 - Metabiblioteca |